visualisering van (complexe) communicatie | website optimalisatie

Blueberry muffins

Glutenvrij, suikervrij en lactosevrij eten niet lekker? Dan heb je deze muffins nog niet geproefd. Heerlijke muffins die vol goede voedingsstoffen zitten. Dit recept voor blueberry muffins is vrij van gluten, lactose, koemelk en geraffineerde suikers.

Precies weten wat je eet? Onder het recept vind je de voedingswaarden van deze blueberry muffins. Natuurlijk is een muffin extra en valt het niet onder de dagelijkse maaltijd. Maar als je snackt, kun je het maar beter goed doen!

Ingrediënten voor 12 muffins
– 175 gram bosbessen
– 90 gram gierstmeel
– 90 gram glutenvrij havermeel (bijv. provena)
– 1 ei
– 50 ml olijfolie of walnootolie
– 100 ml sojayoghurt
– 100 ml ahornsiroop
– 20 ml dadelstroop
– 1/4 tl zout
– 1 el bakpoeder (wijnsteenbakpoeder)

Hoe te maken?
Verwarm de oven voor op 190 ºC (hetelucht).
1. voeg in een kom alle droge ingrediënten en mix door elkaar
2. voeg in een andere kom alle vochtige ingrediënten en mix door elkaar
3. doe de gewassen bosbessen in weer een andere kom en voeg 1 eetlepel van het vochtige ingrediënten mengsel toe en schep door elkaar.
4. voeg de droge ingrediënten toe aan de vochtige ingrediënten en schep met een spatel goed door elkaar.
5. voeg vervolgens de bosbessen toe en spatel door het beslag heen
6. verdeel het beslag over 12 muffinvormen
7. bak de muffins direct af gedurende 25-30 minuten op 190ºC hetelucht.

Foto © iemke’s atelier

muffins-voedingswaarden

Dit is een blog geschreven voor Boost Your Health en kun je hier teruglezen.

iemke's atelier