visualisering van (complexe) communicatie | website optimalisatie

Lunchen met Quesadilla’s

Vorige week heb ik Mexicaans eten uitgelicht, maar dan wel de variant zonder gluten, lactose, suiker en koemelk. Deze week deel ik met jullie mijn favoriete recept voor Quesadilla’s die helemaal in deze tijd passen.

Nu de R in de maand zit, kun je wel wat extra weerstand gebruiken. Andijvie en paprika zijn vitamine C bommetjes. Met deze quesadilla’s eet je op een heel lekkere manier met de lunch wat extra groenten.

Dit recept is geïnspireerd door het recept van ikookjijook. Ik heb het recept omgezet naar een recept dat glutenvrij, lactosevrij en koemelkvrij is.

Wat heb je nodig voor Quesadilla’s voor 2-3 personen?
– 6 grote glutenvrije tortilla’s of 12 kleine glutenvrije maïstortilla’s (bijv. van Consenza)
– (gesneden) andijvie
– 3 groene paprika’s
– 1 ui
– Hollandse oude schapenkaas
– aïolie (bijv. van de jumbo)

Hoe maak je deze Quesadilla’s?
1) Besmeer de tortilla’s met een laagje aïoli (bijv. van Jumbo)
2) Snijd de andijvie, de paprika’s en de ui zeer fijn
3) Beleg de helft van de tortilla’s met andijvie, paprika en ui. Bedek met plakken kaas en leg de andere helft van de tortilla’s er bovenop.
4) Pak een (of meer) passende koekenpan en leg de dubbele tortilla in de droge koekenpan (zonder boter of vet).
5) Laat de quessadilla op laag vuur opwarmen totdat de kaas gesmolten is en de tortilla krokant. Draai de tortilla op en laat de andere kan ook krokant worden.
6) En dan lekker eten! Snijd de quessadilla in punten om als tosti te eten. Mjam!

quessadillasVoor een andere variant zijn de quesadilla’s ook lekker om te maken met andere groenten en de kruidenmix van Tex Mex.

 

Dit is een blog geschreven voor Boost Your Health en kun je hier teruglezen.

iemke's atelier